Trek Domane

Det silkemyke 
fortrinnet

Trek Domane er stappfull med bransjens mest avanserte teknologi. Domane har alt: Lynrask, utrolig racingkomfort og stabilitet. Lange dager og krevende veier er ingen sak med IsoSpeed-teknologien.

Treks innovative IsoSpeed-frikobling dobler den vertikale smidigheten, slik at du kan sykle bedre og lengre. Domane får maksimalt ut av hvert pedaltråkk med en utrolig kraftoverføring og 30% bedre sideveis stivhet enn konkurrentene. Ingen sløsing, bare fart. Balansert, rittklar geometri og integrert kjedeholder gir Domane unik styring og feilfrie girskift på alle slags underlag og med all slags belastning.

Våre Trek Endurance-racere

 


Trek Domane teknologi (S 6 Disc)

Langdistansesykkelen

Domane-Langdistansesykkel-1

Samme ytelse som Madone og Emonda, dobbelt så smidig. IsoSpeed-koblingen på Trek Domane isolerer seterøret fra resten av rammen og dobler følsomheten og smidigheten, uten at det går det minste ut over ytelsen.

400 Series OCLV

Domane-400 Series OCLV

OCLV Carbon – best i klassen. For over tjue år siden utviklet Treks ingeniører OCLV Carbon (Optimum Compaction, Low Void) som gjør at Trek kan produsere karbonsykler med en ensartethet og kvalitet som tidligere var utenkelig. Det var et gjennombrudd i bransjen, og Treks OCLV-rammer er fremdeles de mest ensartede på markedet den dag i dag.

Flatevekt

Domane-Flatevekt

Flatevekt er et begrep bransjen bruker for vekten av karbonmaterialet over et bestemt område. Jo lettere materialet er, desto mer ekspertise kreves for å jobbe med det, og jo dyrere blir rammen. Trek kan gjøre underverker med de letteste materialene i sykkelbransjen. Og de vet også når et noe tyngre materiale er det riktige valget for å lage den beste rammen til den aktuelle prisen.


Stivhet og vekt

Domane-Stivhet og vekt

Det riktige forholdet mellom stivhet og vekt er avgjørende for rammens ytelse. Trek gjennomfører strenge tester for å sikre at det er oppnådd det riktige forholdet mellom stivhet og vekt på alle deler av rammen, slik at både styringen, pedalytelsen og veifølelsen er optimal.

Vertikal fleksibilitet

Domane-Vertikal fleksibilitet

Ytelsen handler ikke bare om sykkelen. Det handler også om rytteren. Nøkkelen til rytterens ytelse er komfort, og nøkkelen til komfort er vertikal fleksibilitet. Treks produkttesting gir ekstremt nøyaktige målinger av fleksibiliteten, og Treks unike kvalifikasjoner innen utforming av sofistikerte rammer setter dem i stand til å optimalisere denne ytelsesforbedrende rammeegenskapen.

Net Molding

Domane-Net Molding

Eksklusivt for OCLV Carbon. Takket være Treks egenutviklede støpeprosess kan de lage de presise formene med ekstremt stram toleranse som kreves for best mulig kjøreegenskaper og ytelse. For eksempel det integrerte BB90-kranklager uten skåler og Net Molding-styrerør uten skåler.


Langdistansegeometri

Domane-Langdistanseform

Som seg hør og bør med verdens mest avanserte langdistansesykler har Trek utviklet verdens mest stabile løpsgeometri. Fortsatt rittrask, men med et noe høyere styrerør. Du får bedre balanse og stabilitet på sykkelen, og det blir mer komfortabelt for ryggen gjennom hele turen.

Den perfekte balansen

Domane-Langdistansegeometri-1

Det tok Trek over to år med konstruksjon og testing å perfeksjonere den sterke og stabile langdistansegeometri. Trek tok hensyn til hver eneste rammekonstruksjon og detalj for å finne den perfekte kombinasjonen av fart, stabilitet og smidighet. Deretter ba de Fabian Cancellara om å gi alt han hadde på flamsk brostein. Hans konklusjon: – Perfetto.

Større gaffelvinkel

Domane-Langdistansegeometri-2

En konkurransetestet 20% økning i gaffelvinkel i forhold til Madone gjør at rytteren sitter stabilt på sykkelen og at hjulet er optimalt stabilisert ved høye hastigheter og krevende underlag. Resultatet? To ganger Paris-Roubaix-vinner Fabian Cancellara sier at Treks langdistansegeometri gir «den mest stabile sykkelen jeg noensinne har brukt på brostein».


IsoSpeed-frikobling

Domane-IsoSpeed-frikobling

Treks ingeniører har utviklet en frikobling som gjør at seterøret kan rotere uavhengig av leddet med overrør og setestag, noe som øker den vertikale smidigheten til det dobbelte av det våre nærmeste konkurrenter kan tilby, uten at det går på bekostning av tråkkeffektiviteten. Resultat: Du kan sykle hardere og lengre.

Power Transfer

Domane-Power Transfer

Mer kraft på veien. Få maks ut av hvert pedaltråkk med Power Transfer Construction. Denne nyvinningen fra Trek gjør at mer av pedalkraften overføres til veien ved at forbindelsen mellom styrerøret, underrøret, kranklageret og bakhjulet optimaliseres.

IsoSpeed-gaffel

Domane-Langdistansesykkel-2

Treks «one-two punch»: En sjenerøs Ride Tuned-bue og -form gir økt smidighet og dermed en mer behagelig sykkelopplevelse, og den unike plasseringen av endestykket sikrer en optimal akselavstand.


IsoSpeed-gaffel

Domane-IsoSpeed-gaffel-2

En ekstra kurve over endestykket i Domane designet med bakoverrettet ben skaper en mindre vinkel i forhold til vibrasjonsretningen. Denne vinkelen øker smidigheten i lengderetningen, og gjør at gaffelbenet blir bedre plassert for absorbering av vibrasjoner, slik at rytteren slipper å ta den støyten. Trek har dessuten økt gaffelens stivhet sideveis, noe som gir maksimal smidighet og kontroll.

E2-styrerør og -gaffel

Domane-E2-styrerør

Treks E2-styrerør smalner fra 1,5″ nede til 1-1/8″ oppe, og er bredere fra side til side enn fra front til bakside. Dette asymmetriske styresystemet minimerer vekten samtidig som det maksimerer kraftoverføringen og sørger for at Trek-gaffelen er stivere i svinger. Resultat: En tryggere og mer slitesterk sykkel.

Integrert kjedeholder

Domane-Kjedeholder

Vår 3S-kjedeholder er integrert direkte i sykkelrammen. Det er en elegant løsning som gir feilfrie girskift selv på krevende veier og med tung belastning. Nå trenger du ikke lenger stå i veikanten full av olje og sette på kjedet igjen mens konkurrentene suser forbi.


BB90

Domane-BB90-1

Bredere er bedre. BB90 er det bredeste krankhuset som er tilgjengelig på en landeveissykkel. Dette Trek-eksklusive krankhuset i karbon gjør rammen lettere, stivere og gir raskere akselerasjon.

Lettere er bedre

Domane-BB90-2

BB90 krankhuset på Domane eliminerer behovet for ekstra skiver og deler i koblingen mellom kranklager og ramme. Færre deler gir en lettere ramme. Og en lettere ramme betyr høyere fart.

Ettermontert skive

Domane-Ettermontert skive

Ettermontering er den enkleste og mest effektive måten å montere en bremsekaliper på sykkelen. Funksjonen er god, og vekten reduseres.


Våre Endurance racere

DEL DETTE
Posted in Nyheter.