Trek Émonda

Det fjærlette fortrinnet

Hver detalj på Émonda-serien, fra rammedesign til hver enkelt komponent på hver enkelt modell, er basert på det samme hårete målet: å skape den letteste serien av landeveissykler noensinne.

- Grensesprengende, høyytelses- ultralett racingmaskin
OCLV Carbon gjør Émonda til den ultimate klatresykkel
- Ride Tuned-ramme for en perfekt balansert sykkel
- Verdens letteste landeveissykkel

 

Se vårt Trek Émonda utvalg

 

 

Trek Émonda teknologi (SLR 10)

Ultralett

Emonda-Ultralett

Trek Émonda SLR 10 veier 4,65kg! Rammen veier bare 690g. Vektene baseres på gjeldene massproduserte 56 cm rammer eller sykkel fra konkurentene på tidspunktet dette ble skrevet. Vi veier alle sykler og rammer på den samme UWE HS-15K vekt og sammeligner med vektet oppgitt fra konkurentten eller veid av oss - hva enn som er lettest.

OCLV

Emonda-OCLV

OCLV Carbon - best i klassen. For over tjue år siden utviklet Treks ingeniører OCLV Carbon (Optimum Compaction, Low Void) som gjør at Trek kan produsere karbonsykler med en ensartethet og kvalitet som tidligere var utenkelig. Det var et gjennombrudd i bransjen, og Treks OCLV-rammer er fremdeles de mest ensartede på markedet den dag i dag. Les mer om OCLV Carbon

Flatevekt

Emonda-Flatevekt
Flatevekt er et begrep bransjen bruker for vekten av karbonmaterialet over et bestemt område. Jo lettere materialet er, desto mer ekspertise kreves for å jobbe med det, og jo dyrere blir rammen. Trek kan gjøre underverker med de letteste materialene i sykkelbransjen. Og de vet også når et noe tyngre materiale er det riktige valget for å lage den beste rammen til den aktuelle prisen.

Net Molding

Emonda-Net Molding

Eksklusivt for OCLV Carbon. Takket være Treks egenutviklede støpeprosess kan de lage de presise formene med ekstremt stram toleranse som kreves for best mulig kjøreegenskaper og ytelse. For eksempel det integrerte BB90-kranklager uten skåler og Net Molding-styrerør uten skåler.

Ytelsestilpasset

Emonda-Ytelsestilpasset

En ytelsestilpasset OCLV-Carbon-ramme sikrer den perfekte kombinasjonen av smidighet og kraft. Hvert rør er optimalisert for maksimal ytelse.

H1-geometri

Emonda-H1-geometri
H1 ble utviklet for idrettsutøvere med uvanlig stor bekkenrotasjon, meget stor stabilitet og et ønske om å sykle i en lav, aerodynamisk stilling. Den byr på de laveste håndstillingene som er tilgjengelig, og er førstevalget for mange Pro Tour-ryttere.

Ride Tuned-setemast

Emonda-Ride Tuned-setemast
Émondas Ride Tuned-setemast er den letteste og mest behagelige løsningen når du er ute etter ytelse og komfort dag ut og dag inn. No-cut-konstruksjonen fjerner behovet for tradisjonell klemkraft rundt setepinnen, hvilket betyr at Trek kan bruke færre materialer på seterørkoblingen slik at rammen blir lettere.

Direkte bremsefester

Emonda-bremsefester
Disse bremsefestene monteres rett på rammen slik at du får færre unødvendige deler og bedre bremsekraft.

Integrert karbon

Emonda-Integrert karbon

Hver integrerte del - fra festet for krankgiret til karbonendestykkene og feste for flaskeholderen - er støpt inn i rammen, noe som eliminerer overflødig materiale og reduserer vekten.

Integrering av elektronikk

Emonda-Elektronisk drivverk

Spesifikke vaierstoppere og egenutviklet batterifeste på seterøret eller batterifeste på kranklageret gir et perfekt grensesnitt for de bransjeledende elektroniske drivverkene uten et eneste innslag av zip-strip eller tape. Det er sykkelindustriens mest sømløse komponentintegrering.

Integrert styrestem

Emonda-Integrert styrestem

Et helintegrert stem/styre i ett stykke betyr enda lavere vekt og enda bedre styrke og stivhet (kun på Émonda SLR 10).

E2-styrerør og -gaffel

Emonda-E2

Treks E2-styrerør smalner fra 1,5" nede til 1-1/8" oppe, og er bredere fra side til side enn fra front til bakside. Dette asymmetriske styresystemet minimerer vekten samtidig som det maksimerer kraftoverføringen og sørger for at Trek-gaffelen er stivere i svinger. Resultat: En tryggere og mer slitesterk sykkel.

Asymmetrisk E2-styrerør

Emonda-Asymmetrisk E2

En gaffel har to motstridende oppgaver: å sikre sideveis stivhet for presis svinging, samt å sikre vertikal smidighet for å absorbere ujevnheter i underlaget. Treks fullkarbon, asymmetriske E2-gaffel/styrerør er det første styrerøret som er spesifikt formet for å håndtere begge deler. Gaffelen er gjort bredere for å sikre bedre avstiving under svinging, men smalere i lengderetningen for bedre komfort.

BB90 krankhus

Emonda-BB90

Bredere er bedre. BB90 er det bredeste krankhuset som er tilgjengelig på en landeveissykkel. Dette Trek-eksklusive krankhuset i karbon gjør rammen lettere, stivere og gir raskere akselerasjon.

11-delt giring

Boone-11 gir bak

Det nyeste og ypperste innen girveksling.

Blendr stem

Emonda-Blendr

Miks, kombiner, slå sammen. Med Bontrager-stemteknologi kan du feste utstyret rett på stemmet, noe som gir en renere sykkel og maksimal brukervennlighet.

DuoTrap S-kompatibel

Emonda-DuoTrap

DuoTrap S gir sømløs integrering av Bluetooth/ANT+-sensor i rammen uten økt luftmotstand. Dermed kan du måle hastighet, avstand og tråkkfrekvens på computeren eller smarttelefonen. Den er kompatibel med alle de store produsentene av trådløs ANT+-teknologi, deriblant Bontrager, Garmin, PowerTap og SRM.

3S integrert kjedeholder

Emonda-Kjedeholder

Treks 3S-kjedeholder er integrert direkte i sykkelrammen. Det er en elegant løsning som gir feilfrie girskift selv på krevende veier og med stor belastning. Nå trenger du ikke lenger stå i veikanten full av olje og sette på kjedet igjen mens konkurrentene suser forbi.

DEL DETTE
Posted in Nyheter.